Velká aktualizace - Grey 1. narozeniny, Arnoldek narozeniny, Klubovka, Výstavy v Polsku, Výcvik a další novinky....

02.11.2011 21:44

Grey slaví 1. narozeniny!

 Dnes 31.8 2011 je to přesně 1 rok co náš šedivý poklad v 5:04 jako sedmý ze sedmi  vykoukl na svět:-) Nemůžu ani uvěřit,jak strašně rychle to uteklo.Na začátku jsem ani netušila,jak moc se mi s příchodem Greye změní život.Je neuvěřitelné,co se nám za ten rok podařilo.Vůbec jsem netušila,že zvládneme výstavy,poslušnost a ještě lovecký výcvik.Jsem na nás na oba moc pyšná:-) Vzhledem k tomu,že moje zkušenosti byly nulové,tak o to víc mě to vše těší.Určitě to,ale nebylo a nebude jednoduché.My se ale nevzdáme:-D Jsem strašně ráda za lidi,kteří jsou kolem nás a kteří mi v tomto moc a moc pomohli a ještě dlouho pomáhat budou (doufám:-D )!Bez jejich rad a zkušeností by se nám to vše zvládalo dost těžko!!!Jinak k samotným narozkám.Grey se strašně rád fotí a hlavně je u focení v klidu.Krásně a poslušně leží,když potřebuju,tak vstane a ještě se na mě pořád pěkně usmívá:-) Kdo ho zná,tak ví,že to není pravda:-D asi z 50 fotek jich možná najdu tak 10 nerozmazaných a ty postupně nahraju......:-) V okamžiku,kdy dostal dort,už mi nezbyl čas na zmáčknutí spouště a když byl čas na focení,tak už nebyl dort:-D Důležité je,že mu chutnal .Ještě dostal hračky,hafo kokin a nové obojky.Musím ho pochválit,že o pár kokin se rozdělil i s Arnoldkem.A úplně nejkrásnějším dárkem (který byl spíš pro mě:-) )bylo, když se přesně v den Greydových narozenin Arnoldek rozhodl,že ho konečně přijme jako většího brášku .Celej dlouhej rok na něj jen vrčel a nejraději by byl, kdyby jsme ho vrátili:-) Od toho dne si spolu už hrají a vše je v naprosté pohodě:-)Sláva! V e-mailu na nás čekal krásný dopis od naší chovatelky Lenky,kde přála šedivcům vše nej k narozkám a poděkování nám páněčkům za to co pro ně děláme.Krásná slova při kterých mi ukápla nejedna slza O:-) Další hodně velká změna,která za ten rok přišla:-) je míra a váha našeho miláčka.Takže z váhy 437g a mimi výšce je dnes 38, 5 kg živé váhy při výšce 68cm.Jsem opravdu moc šťastná za rozhodnutí,které jsem před rokem udělala a tím je GREY!Znamená pro mě opravdu hodně.Máme Tě rádi a jsme šťastní,že jsi s náma Greydo náš:-*

 

Prochajdy v Nížkovicích a ve Zbýšově - září, říjen

Na rajčeti najdete fotky z našich pravidelných procházek s Terkou, Tylerem a Chesterem.

Prochajda s novou výmaří kamarádkou Meggie

 Tentokrát jsme vyrazili s bráškou Tylerem a Chestrem na vychajdu k Jalováku.Společnost nám dělala nová výmaří kámoška Meggie a její paničkou Evčou. Klukům i nám  se Meggie moc líbila .Obzvlášť Grey ji furt obletoval a okusoval.Myslím,že Evča byla ze začátku nervozní,protože Grey je opravdu kusanec psa a nevěděla co od něj čekat=-O .Jenže on je opravdu moooooc hodnej bafík a má úžasnou,přátelskou povahu:-) takže jsem jí vysvětlila,že může být úplně klidná.:-D Na vychajdě jsme toho stihli probrat šíleně moc a Evča odjížděla se spoustou nových informací a rad;-) Terka nám dávala další rady ohledně postojů a běhu ve výstavním kruhu.Pochopila jsem,že se máme pořád co učit;-) .Evča je na tom jako já,úplný začátečník.Tak myslím,že vychajdu ocenila.Grey si v lese vzpomněl,že si kdysi hrával s klacíkama (než mu začal lov.výcvik),tak si to musel připomenout:-) Až se proběhl,tak jsme trochu pocvičili aspoň přivolání,aby věděl,že i na vycházkách se musí poslouchat!Hlavním cílem každé vychajdy je unavit naše šedivé potvory (i když je to někdy nadlický úkol:-) ).Vychajda byla parádní.Počasí vyšlo a my se těšíme na další....

 

Mezinárodní klubová výstava výmarských ohařů - lovecký zámek Ohrada - 11. 9.

 11.9 2011 jsme vyrazili směr Hluboká nad Vltavou kde se konala klubová výstava VO.Tedy přímo byla na loveckém zámečku Ohrada.Tyto akce mám moc ráda,protože se na nich sejde hromada (dnes už pro mě známých) lidí a spousta,spousta šedivců.Všichni mluví  na stejné téma a tím je VO;-) Nuda nepřichází  v úvahu.Taky se tam sešli všichni naši sourozenci a jejich páníčci.Ségra Ryan s paničkou Lenkou(to je zároveň i naše chovatelka),ségra Cora s páníky Ivetou a Petrem,bráška Tyler s Terčou,bráška Castor s Hankou,bráška Berry s Míšou a Zdenkem a bráška Casper s Janou a Martinem :-) Takže jsme tam vytvořili super partičku.Dokonce naše chovatelka Lenka nám i našim šedivým pokladům připravila oslavu jejich 1 narozenin, které oslavili 31.8 2010. Foto najdete v sekci výstavy spolu s posudkem. Takže šampíčko pro nás a sladkost pro naše myšky:-D A dostávám se pomalu k samotné výstavě.Na začátku byl nástup a představení rozhodčích. Dozvěděli jsme se ,že nás bude posuzovat p. rozhodčí Kočová.V tu chvíli jsem měla velkou radost ,protože na loňské klubovce Grey vyhrál klubového vítěze a posuzovala nás právě p.Kočová.Jenže co se nastalo.Grey se rozhodl totálně stávkovat:-( jak u postoje:-( tak u běhu:-( prostě nechtěl dělat vůbec nic.Byla to hrůza!!!!Nejraději bych se v tu chvíli otočila a jela zpět směr Brno:-( To vše se podepsalo na posouzení.Grey dostal svoje první VD:'( .Jinak posudek byl pěknej,ale to už mi v tu chvíli bylo jedno.Z našich brášků se výstava moc nezdařila ani Caspíkovi,též dostal VD.Za to Tyler V2/13,Castor V3/13 a Berry V4/13.Naše ségra Ryan V1,CAJC a ještě klubového vítěze,ségra Cora V2  ---tímto všem gratulujeme.Po celou dobu výstavy bylo nádherný počasí .Odjížděla jsem se spoustou nových informací a hlavně dalších zkušeností i když mě ten výsledek moc mrzel.Jedinej kdo byl úplně v pohodě byl můj milovaný Grey:-) Bylo mu to všechno co se stalo úplně jedno.Ještě čekal,že dostane nějakou pořádnou odměnu.Ten mě teda fakt naštval!!!!!!Přes to všechno se těšíme na další klubovku:-)

 

Procházka a cvičení dohledávky s pernatou - září

V září jsme se vydali na kratší prochajdu do Nížkovic a v rákosí jsme procvičili dohledávku pernaté. Klukům to šlo moc hezky a pracovali s velkou radostí

 

MVP Wroclaw (PL) - 25. 9.

Naše první výstava v Polsku.Jedeme na MVP Polsko-Wroclaw.Vyjíždíme už brzy ráno,protože cesta trvá něco kolem 4h. Jako doprovod mám Terku s jejím taťkem.Na výstavě se potkáme i s naší ségrou Corou a jejími páníky Ivetou a Petrem.Jako rozhodčího máme Adama Stasiaka, původně jsme měli mít pana Fonfaru, ale na poslední chvíli ho změnili.Pocit z něho byl velice smíšený.Byl dost,ale opravdu dost přísnej.V kruhu jsme byli celkem tři.Je fakt,že v Polsku jsou obrovští jak psi,tak fenky.Vedle nich mi Greyda přišel úplně malinkatej  :-D Je to divný,ale je to tak  :-D Postoj se nám vydařil podle mě opravdu dost a běh byl taky pěknej .Druhej pes se vůbec nechtěl předvádět,tak ho p. rozhodčí ani neposoudil.Grey se mu líbil,ale řekl,že máme ještě čas,že se Grey ke své muhutné postavě musí dodělat.Nevytkl nám nic a přes to nám zadal známku VD. Překvapilo nás to všechny,protože se Grey prezentoval moc pěkně.Třetí pes si odnesl známku V1 CAJC ,ale musím uznat,že byl moc pěknej.Hlavně byl o pár měsíců starší jak my a byl už opravdu dodělanej.Naše ségra Cora si odnesla známku V3 a moc pěkný posudek.Já říkám,že Greydův čas přijde  :-D  a tyto nezdary nás posílí.I přes to se těšíme na další výstavy.

 

NVP Zabrze (PL) - 9. 10.

A je tu další výstava.Tentokrát NVP Polsko-Zabrze.Na tuto výstavu se mi popravdě vůbec nechtělo:-( Důvodem byli dvě předešlé výstavy,kde jsme obdrželi známku VD a to mi vzalo jak se říká vítr z plachet.Dnes už vím,že i  nezdary k tomu všemu patří.Vyráželo se 9.10 2011 asi v 7.hod.Počasí nám moc nepřálo.Přes den byly slabší přeháňky a o teple se taky nedalo moc mluvit:-( Doprovod mi dělala Terka s taťkem.Za což jím děkuji.V Zabrze na nás čekala slovinská rozhodčí Alenka Pokorn.Už od začátku nám byla moc sympatická.Hlavně svým přístupem k našim psím miláčkům.Každého z nich vlídně pohladila:-) a pak šlo vše s úsměvem a v klidu.Před každou výstavou jsem šíleně nervozní i když se na výstavy moc těším.Je tam vždy dost lidí, které ráda vidím.Ještě se vrátím k samotné výstavě;-) Postoj jsme zvládli opět lépe jak běhání(běhání je zatím moje noční můra).Myslím,že nás čeká ještě kus práce.Grey se hlavně nechce moc předvádět.On je raději v poli :-) P. rozhodčí se Grey moc líbil.Uchvátila ji jeho mohutnost a proto mu zadala V1 CAJC.Posudek dostal moc pěknej, můžete ho v originále i v překladu shlédnout v sekci výstavy.Nebýt Terky,která mě přemluvila ať jedeme,tak by nám tenhle pěknej titul ufrnkl.Musím začít věřit zkušenějším.Dík Terčo:-) Tímto je zahájen JCH Polska a těšíme se na další výstavy  :-)

 

Procházka Jalovák 15. 10.

Po delší době jsme se vydali na procházku k Jalováku. Měli jsme sebou i bažanta, takže jsme pocvičili aporty a dohledávky. Byl moc krásný slunečný den, takže jsme si procházku maximálně užili.

 

Lovecký výcvik v Těšanech 16. 10

16.10 nás čekal další výcvik u Jaromíra v Těšanech.Naše skupinka ve které nechyběl bráška Tája a kámoška Princess.Dnes nás vzal Jaromír do pole .Úkol zněl jasně:-D ovladatelnost v poli a dauny.Začalo se aportíkem bažanta.Greydovi musím ještě občas připomenout,že zvěř se nepřekusuje,jinak že dostane"kázání":-D Pořád zkouší co mu projde.Po krátkém "kázání",většinou funguje parádně:-) puberťák jeden šedivej.Po krátké aportovací rozcvičce se přešlo na základy daunu.Takže na vodítko a začlo se s daunem u nohy.Musím říct,že to šlo Greydovi na 1:-) Pak jsme to zkoušeli bez vodítka ve vzdálenosti asi na 3m a to zvládl taky moc pěkně.Na delší vzdálenost si s ním zatím netroufnu;-) A pak to přišlo =-O .Šli jsme na ovládání v poli.Na krátkou vzdálenost to jde celkem dobře.Přijde mi,že pořád křičím,pískám a zase křičím a zase pískám.Někdy bych potřebovala Jaromírův hlas:-D na ten všichni psi reagují OKAMŽITĚ!!!!!!!Ovladatelnost budeme pilovat ještě hodně,hodně dlouho:-) Potom jsme šli na vlečku pernaté a tu jsem Greydovi pokazila hned na začátku při vypuštění.Špatně jsem ho nasadila na nástřel a už to bylo!Grey lítal po poli jak trefenej,ale pak ho to praštilo do nosu a vlečku pěkně dokončil. Pořád se mám co učit!!! JÁ a pak Grey:-D Začátky jsou fakt hodně těžký.Za odměnu dostali hledačku kačeny v rákosí.To mají všichni moooc rádi.Nejvíc asi bráška Tája.Na závěr výcviku byla jako poslední opět ovladatelnost v poli a ta dopadla dobře.Tato hodina byla jako vždy hodně vyčerpávající:-D Těšíme se na další..............

 

Grey má za sebou první zkoušku - ZOP (22. 10)

Na tuto zkoušku jsme se s Greydou pilně připravovali.V sobotu 22.10 to vypuklo.Budíček byl v 6.00 ráno.Greyda vůbec netušil co nás čeká a já měla nervy na pochodu už od noci:-D Venku byla strašná zima .Na cvičák jsme přijeli něco málo po7 hod.a zkouška začala v 8.00.Na řadu jsme šli jako 5.Věděla jsem,že když budu stresovat,tak to přenesu i na Greydu,tak jsem se snažila být v pohodě(aspoň trochu:-D ).Taky jsem se bála dlouhodobého odložení (to nám dělá ještě někdy problém).Vzhledem k námraze na trávníků jsem nevěřila ,že lehne a bude ležet po dobu cca 10 min.Kdyby to nevydržel,tak by přišla ztráta 10 bodů(což je strašně moc).Pan rozhodčí Navrátil byl velice sympatický jak nám,tak i bafanům,což myslím,že je taky dost důležité.Hned na začátku se projevila moje odložená nervozita  a při přivolání psa zaznělo místo ke mně....................... k noze.Hrůza!!!!!Hned jsem se opravila a ještě jsem se stihla omluvit i rozhodčímu :-) Všichni čekali,co Grey udělá.Musím říct,že Grey je pašák a věděl,že povel měl znít ke mně a tak to vzorně splnil.Byla to první velká úleva.První ztráta bodíků přišla u chůze u nohy, kdy náš miláček musel nutně čuchat k zemi :-D jak jinak,že?Je to lovec!!!!!Pak následovalo k noze,lehni sedni,vstaň, jak na vodítku,tak na volno a druhá půlka zkoušek byla skupinová.Odložení,k noze,sedni,lehni,vstaň a chůze přes nepříjemné materiály.Konečná disciplína se psům většinou moc líbila.Nasazení košíků a přenášení psa.Po dodělání všech disciplín se mi moooooc ulevilo:-D Zkouška ZOP splněna se známkou V výborná a počtem bodů 91/100.Greydo jsem na Tebe pyšná (a na sebe taky:-) ).Byla to naše první zkouška. Chtěla bych poděkovat našemu výcvikáři Tomovi K,který nás učí,drtí a zase učí a drtí :-) Tome,dík!Jinak všem začátečníkům vřele doporučuji cvičák pod vedením Tomáše Kýra  www.moraviadogschool.wz.cz. Ještě bych zapomněla....k obědu se po zkouškách dělali výborné špízy a Tom objednal i krásné počasí:-D

Bodovou tabulku najdete v sekci Zkoušky

 

Arnoldek slaví 3. narozeniny!

29.10 2011 je to přesně 3 roky co se náš Arnoldek narodil:-). Neuvěřitelně rychle to uteklo.K narozeninám dostal dortík (čokoládový s piškotkama),dva nové pelíšky.Ty jsou teda spíš na ozdobu,protože spává převážně v posteli:-D pak ještě dostal dva oboječky a plno,plno kokinek.Myslím,že byl spokojenej.Dokonce se rozdělil i se svým větším bráškou Greyem:-) Takže Arnoldku přejeme Ti hodně zdravíčka a spokojenosti u nás doma;-) Máme Tě rádi:-*